Holiday in Zambia - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Charissa Weber - WaarBenJij.nu Holiday in Zambia - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Charissa Weber - WaarBenJij.nu

Holiday in Zambia

Door: Charissa

Blijf op de hoogte en volg Charissa

26 Juli 2010 | Zambia, Lusaka

Hier Charissa vanaf Lusaka airport! Mijn vakantieweekje in Zambia is inmiddels weer afgelopen. Een beetje anders verlopen dan van te voren verwacht, maar het was toch erg leuk om hier weer te zijn.

Vorige week vrijdagnacht ben ik ziek en wel op Kilimanjaro gedropt voor mijn vlucht naar Zambia. IK dacht dat het ziek zijn wel meeviel, maar uiteindelijk viel dat zwaar tegen. Dus de reis was een pittige, waar ik relatief weinig van gemerkt heb. Met als gevolg dat ik 5 dagen nek en hoofdpijn had van het heen en weer geslinger van mijn slapende hoofd ;). Ik moest van Kili naar Nairobi naar Harare (zimbabwe) en toen naar Zambia, dus heb ook nog half Afrika gezien!
Saukani kwam me gelukkig ophalen op LUsaka Airport, dat was weer even super leuk en gezellig! Lekker onze oude vertrouwde cappucino gepakt en toen op naar Lusaka busstation. 's Avonds rond 23 uur waren we eindelijk op de plaats van bestemming in Kitwe.

Zondagochtend was het natuurlijk weer tijd voor kerk :)...pastor T.K. vond het weer super leuk dat ik er was en helaas kwam ik ook ditmaal er niet onderuit en moest ik weer voor in de kerk komen speechen ;)! Direct na de kerk ben ik mijn bed maar in gekropen omdat het ziek zijn flink doorzetten. Uiteindelijk maandag bij de dokter geweest....malaria....ach ja..eigen schuld dikke bult want ik ' vergeet' altijd mijn pillen te slikken!
Het bezoek aan Christ's HOpe Office was erg grappig. Ik kwam gewoon rustig aangelopen en PAstor Victor stond in de deuropening van het kantoor (en hij wist niet dat ik kwam)....hehe ik heb nog nooit iemand zijn ogen zo groot zien worden haha hij dacht echt dat hij water zag branden. En dat heeft de rest van de dag nog geduurd, hij bleef maar schaapachtig lachend naar me kijken van....huh wat doen jij nou hier!
Helaas heb ik grootste deel van de tijd in Kitwe in bed gebivakkeerd, Saukani is nu juf dus die was druk op school. Maar goed, alles bij elkaar was het wel erg gezellig om er weer te zijn en ben ik in ieder geval een beetje uitgerust nu. En het was ook erg leuk om te zien hoe goed het gaat met Saukani. Haar huis is nu echt een huis en ze heeft een baan er is echt ontwikkeling te zien! Gelukkig!

Afgelopen vrijdag was ik gelukkig weer wat opgeknapt en zijn we naar mijn eigen Miloso gegaan. Ik hou van die plek. Het was wel even een avontuur om er te komen. Michael Tembo kon ons namelijk niet ophalen omdat hij in Lusaka was! Dus nadat Sau klaar was met lesgeven zijn we op de bus gestapt om vervolgens in Kapiri aan te komen waar we een bus moesten pakken naar Mkushi. DIt lukte niet echt dus hebben we onze charmes in de strijd gegooid en hebben we een Tanzaniaanse vrachtwagen gehiked. Dus daar gingen we in de cockpit van de vrachtwagen op naar Mkushi. Een leuk avontuur! Die kerels spraken geen woord Engels haha, gelukkig sprak ik 3 woorden Swahili en konden we zodoende zeer goedkoop meereizen!
In Mkushi werden we gelukkig opgehaald door een collega van MIchael....op naar MIloso!

Het was leuk om hier weer even te zijn en alle bekende te zien. Mijn meisje, LOveness, hing meteen al weer om mijn nek toen ik uit de auto stapte. Super, het is echt een schatje. En zo groot inmiddels!
Paul en MAbel zagen we de volgende ochtend pas, was een erg leuk weerzien. Ook voor Saukani, want die was al 2 jaar niet mee rhier geweest.
In de middag ben ik samen met Sau naar Mwishala gefietst, een hachelijk fietstochtje.....Saukani kan namelijk niet fietsen en mijn conditie was belabberd door het weekje ziek zijn. Maar we hebben het gered. Onze school stond er nog heel mooi bij, en de hoofdmeester was zeer verrast om ons te zien. De fundering voor het project van volgende week lag ook alweer klaar!
Op de terugweg zijn we gestrand bij Paul en Mabel en hebben daar gegeten. Paul is ook echt mijn held! Die kerel is nu bezig zijn basisschool af te ronden (zit dus gewoon bij kleine kinderen in de klas) omdat hij een visie heeft voor een studie waarbij het zijn diploma nodig heeft.......

ooooooo mijn vliegtuig gaat dus ik moet snel stoppen!!!
Ik heb nog gezellig pastor B bezocht in Lusaka was super!!!

Ik maak mijn verhala misschien wel ff af als ik weer in Tanzania ben!!

Groetjes!!!!



  • 26 Juli 2010 - 10:06

    Natasja:

    Wat een heerlijk verhaal Charis. Ben echt blij dat het met Saukani zo goed gaat.

    Wel ontzettend balen dat je ziek bent geweest. Hoop dat je snel een beetje opknapt. Heel veel suc6 met het bouwen in Tanzania.

    Liefs Tas

  • 26 Juli 2010 - 10:32

    Thirzie:

    Klinkt super! Is Saukani nu al offi juf, dacht dat ze nog studeerde :S Wat heb je gegeten bij Paul en Mabel?

    Have fun met WS groep :D

    kussie

  • 28 Juli 2010 - 19:00

    Jacques En Wil:

    Fijn dat je weer opgeknapt bent Charissa. Wat geweldig dat je bekende mensen en plekken in Zambia hebt kunnen bezoeken.
    Fijn dat Saukani het zo goed doet. Dat zal voor jou mooi geweest zijn om dat te zien.

    Verder nog een heel goed projekt met je groep !!!
    Lieve groet van ons beiden. Jacques en Wil.

  • 04 Augustus 2010 - 08:58

    Thirzie:

    We wachten met smart op een nieuw verhaal...kreeg vandaag alweer een mail dat je bijna terugkwam :)
    How's WS?

  • 07 Augustus 2010 - 19:13

    Oma En Opa :

    Lieve Charissa,
    Wij hebben jou belevenissen gelezen geweldig behalve de ziekte, maar dat is gelukkig voorbij.Wij wensen jou nog veel mooie dagen, met allen die je lief zijn in afrika.

    Een dikke knuffel van Oma en Opa en de hartelijke groetjes, doeiiiii.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charissa

Mijn blog gebruik ik om jullie beetje op de hoogte te houden tijdens mijn reisjes naar mijn favoriete continent Afrika :)! Dit keer zal ik voor mijn werk voor Dorcas Aid International (www.dorcas.net) afreizen naar Kenia en Tanzania. Het ontwikkelingswerk heeft mijn passie en zeker zolang ik dat vanuit mijn geloof en kracht in mijn Hemelse Papa mag doen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 105435

Voorgaande reizen:

19 Juni 2010 - 18 Augustus 2010

Afrika 2010

30 September 2009 - 31 Oktober 2009

Back to Zambia

09 Januari 2008 - 23 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: